حلقه ارتودنسی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 8 اسفند 1402
بازدید : 52
نویسنده : mozhgan

از حلقه ارتودنسی تحت عنوان بند ارتودنسی و یا نوارهای دندان آسیاب نیز یاد می‎شود. این حلقه‎ ها هنگام درمان ارتودنسی در اطراف دندان‎های پشتی که به مولی ( آسیاب) مشهور هستند، قرار می‎گیرند. این حلقه‎ها از مجموعه بریس‎ها حمایت کرده و آنها را در محل خود ثابت نگه می‎دارند. نصب آنها برای همه افراد توصیه نخواهد شد. از بندهای ارتودنسی معمولا برای حفظ یکپارچگی دندان‎ها استفاده می‎شود تا از آسیب و شل شدن آنها جلوگیری شود. حلقه ارتودنسی کاملاً به دور دندان پیچیده می‎شود. بندها ممکن است فقط در دندان‎های پشتی استفاده شوند، همچنین می‎توانند بخشی از یک براکت فلزی باشند.

آنها یک نقطه اتصال بسیار بادوام و محکم را برای اصلاحات اصلی دندان فراهم خواهند کرد. بر خلاف براکت‎های مربع شکل که به سطح دندان می‎چسبند، حلقه ارتودنسی به طور کاملا ویژه و مناسب دندان را در برمی‏گیرد. به طور سنتی جنس حلقه ارتودنسی از استیل است، اما انواع پلاستیکی و سرامیکی آن نیز وجود دارند. این نوع از حلقه‎ها شفاف بوده و کمتر در معرض دید هستند. آنها به خوبی حلقه‎های استیلی کار خواهند کرد. متخصص ارتودنسی به منظور ثابت نگه داشتن آنها از سیمان دندانپزشکی استفاده خواهد کرد.

سایرمقالات... عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان

حلقه ارتودنسی برای چه کسانی مناسب است؟

حلقه ارتودنسی اغلب به عنوان بخشی از خدمات ارتودنسی به‎شمار می‎آید. این باند معمولا برای کسانی استفاده می‎شود که فاصله بین دندان‎ها زیاد بوده و یا دندان‎ها به صورت اصولی بر روی هم قرار نمی‎گیرند. به منظور تراز کردن دندان‎ها وجود این حلقه‎ها ضروری است. بندهای ارتودنسی در درجه اول برای کسانی است که نیاز به اصلاح عمده تراز دندان دارند. این افراد با شکاف‎های بسیار گسترده در دندان مواجه هستند. همچنین استفاده از آنها برای آن دسته از افرادی که انعطاف کمتری در ساختار استخوانی آنها دیده می‏شود، توصیه خواهد شد. با توجه به وسعت اصلاح، ممکن است به دو یا چند باند نیاز باشد.

سایرمقالات... ارتودنسی تا چه سنی قابل انجام است؟

این حلقه‎ها معمولاً برای کودکانی که دندانهایشان هنوز به طور کامل رشد نکرده است، گزینه ایده‏آلی است، زیرا باعث بهتر شدن روند درمان خواهد شد. همچنین افرادی که برای اصلاح اوربایت نیاز به نقطه اتصال محکم‎تر دارند، گزینه مناسبی خواهد بود.

منبع: https://www.orthodentist.ir/




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com